Kisah Nenek Wook

>> Sunday, August 15, 2010


Dulu negara kita pernah di gemparkan dengan kisah seorang lelaki bernama Mohd Nor Musa, berusia 34 tahun, memilih Wook Kundur yang berusia 103 tahun sebagai pasangan hidupnya (umur semasa berkahwin).Nenek wook tinggal di kampung Bukit Tok Bat, Kuala Berang sebelah je dengan kampung mak aku..

Kisah perkahwinan mereka yang unik ini ni mendapat liputan meluas media..sampai ada pihak yang ingin mengambil kesempatan keatas pasangan ni..pelbagai janji-janji manis di janjikan ada yang nak bagi kereta, wang ringgit sebab nak siarkan kisah perkahwinan & mengambil gambar pasangan ni..

Nenek Wook mempunyai lebih 20 orang anak, berpuluh cucu, berbelas cicit. Menurut Nenek Wook, Mohd. Nor merupakan suaminya yang ke-22 dan antara yang termuda ketika mereka berkahwin..


Tapi beberapa tahun lepas berkahwin, suami Nenek Wook ditahan di Pusat Serenti & selepas 12 bulan 8 hari, suami nenek Wook di tahan..akhirnya dia dibebaskan baru-baru ni dari Pusat Pemulihan Penagihan Narkotik (Puspen) Besut ..Walau apaun yang berlaku kasih sayang nenek Wook tak pernah luntur & tetap sayangkan suaminya & berharap suaminya dapat berubah..



Nampaknya Ramadhan kali ini Nenek Wook tak sunyi lagi dah...Bolehla sambut Syawal di samping suaminya yang tersayang..



Bagaimana pun apa yang telah tersurat itulah jodoh mereka...Apa pun, semoga berbahagia dan berkekalan jodoh Mohd Nor dan nenek Wook..



0 comments:

http://urang-ulu.blogspot.com/

2010 - 2012 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda dibenarkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam blog ini untuk tujuan penyebaran dan perkongsian maklumat, tanpa perlu memberitahu kepada pihak urang-ulu.blogspot.com
contact me : Urang Ulu

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP