AKU INGIN BERUBAH MENJADI YANG TERBAIK......

>> Friday, June 15, 2012

...assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua....


Sudah kita semua orang Islam taw yg dunia ni sementara jee....yg pasti di akhirat sana kekal untuk selamanye...hidup hanya sekali...so, jangan kita sia2 kan peluang untuk nikmati kehidupan ni....Usia kita semakin hari semakin tua...rambut pun dah start beruban dua tiga helai...tua dah aku rupenyer...masa dulu2 banyak sangat main2...hidup nak enjoy jee...bila umur dah meningkat ni mula la banyak benda nak pikir...tgk keadaan sekeliling dah berubah, persekitaran, perut pun berubah dah lama tak exercise, kawan2 mcm2 lagi lahh malas aku nak tulis banyak2..

Yang pasti semua orang ada impian dan cita2, misi dan visi masing2 kan???cewaaahh..tak kan la hidup atas dunia ni setakat nak habiskan stok beras jeeee..

Bila dah berusia ni, banyak pengalaman yang kita dapat..sudah tentulah pengalaman telah mendewasakan, mematangkan fikiran..pahit getir yang pernah kulalui guruku sejati..pinjam lirik lagu Spring jap..

Setiap orang ada sejarah dia tersendiri...pahit @ manis pasti kita semua pernah merasai tapi bukan rasa dengan lidah la...pengalaman manis tu memang la pengalaman yang indah bagi kita..bila teringat je sampai kita senyum sorang2..sampai ada orang suspek kita ni orang gila ke ape hal dia ni senyum sorang2??alaaa..nak senyum pun salah ke..aku pun selalu jugak macam tu..aku mengaku memang suke senyum sorang2..hak3..senyum tak perlu kata apa2....mcm pic kat bawah tuh..



Tapi kan walau semanis kurma pun pengalaman macam nama program ustazah norbahyah tu, pasti ada pahit dan getir yang kita kene lalui...keperitan dan kesusahan banyak mengajar kita...setiap orang diuji atas dunia ni..ujian daripada Maha Esa ke atas hambanya..kalau ujian tu bukan keatas kita, ujian itu boleh jadi melalui ke atas orang yang kita sayang...
kita boleh rasa apa yang dia rasa...perit tu memang perit tapi ketabahan tu perlu ada dalam setiap ujian yang ditempuhi...kadang2 tu kita rasa tak sangup nak hadapi...rasa tak sangup nak hidup....siyes aku pernah rasa macam ni...

memang setiap orang impikan hidup yang bahagia lebih2 lagi dengan orang yang kita sayang...tapi sejauh mana dan serancak mana kita telah berusaha untuk dapatkan yang terbaik untuk diri kita?? adakah kita hanya serahkan 100% pada takdir??tepuk kepala tanya akal....

Aku pun kadang2 pening jugak memikirkan nasib diri ni....dengan keadaan aku yang macam ni...keje pun tak taw macam mana lagi...adehhh...kita sentiasa mahu yang terbaik dalam setiap benda @ apa saja aspek dalam kehidupan..,tapi dalam masa yang sama adakah kita telah berubah untuk menjadi seorang hamba yang terbaik???

aku tulis ni semua untuk bagi motivasi kat diri aku....aku tak nak sia2 kan hidup aku....masih jauh lagi perjalanan hidup aku yang perlu aku lalui...usia dah meningkat, ajal dan maut tu pasti tapi tak pasti tu bila..aku ada impian dan cita2 aku sendiri....yang pasti aku yakin dengan diri aku untuk menjadi menjadi hamba yang terbaik dan menjadi dikalangan yang terbaik..

AKU INGIN BERUBAH MENJADI YANG TERBAIK......

0 comments:

http://urang-ulu.blogspot.com/

2010 - 2012 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda dibenarkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam blog ini untuk tujuan penyebaran dan perkongsian maklumat, tanpa perlu memberitahu kepada pihak urang-ulu.blogspot.com
contact me : Urang Ulu

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP